Náš tým
Bc. BARBORA MACHÁČKOVÁ
jednatelka školy- Diplomový kurz montessori pedagogiky – 2007, Společnost Montessori Praha
- Diplomový kurz montessori pedagogiky postavený na montessori filozofii (3 – 14 let)
- Mateomatika – Jak učit matematiku, aby dítě ve škole bavila? 2013
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo; podzim 2015
- Cesty za komunikací – Petr Vladyka
- Učení pravou mozkovou hemisférou – Petr Vladyka
- Formativní hodnocení v práci učitele – březen 2015
- 3. ročník České Montessori konference – Učitel 21. století – listopad 2018, Asociace Montessori ČR
- Rozvoj gramotnosti „Nakopněte svoji školu“ – únor 2019, Festival vzdělávání Litomyšl
- Účast na mezinárodní vědecké konferenci Učitel a žák, listopad 2019, PedF JČU České Budějovice
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)
- Rozvoj gramotnosti – „Nakopněte svoji školu“, festival vzdělávání Litomyšl (únor 2020)
Mgr. KLÁRA ŠTĚPÁNKOVÁ
ředitelka školyJmenuji se Klára Štěpánková. Pocházím z Prahy. Jihočech jsem však již mnoho let. Vystudovala jsem obor ŠMVZP (školy pro mládež vyžadující zvláštní péči) na PedF UK v Praze. Pomáhat se vzděláváním postiženým dětem je velmi důležité a zajímavé. Více než 20 let jsem učila mentálně postižené děti. Když jsem se setkala s montessori pedagogikou, velmi mě zaujala svou přirozeností a úžasné pomůcky svou jednoduchostí. A především přístupem k dítěti, přístupem zaměřeném na rozvoj osobnosti a založeném na vzájemném respektu. Absolvovala jsem proto diplomovaný kurz montessori pedagogiky a stala se průvodcem dětí v této škole. Kolektiv dětí a dospělých zde tvoří jeden celek a všichni se snažíme o vytvoření příjemné atmosféry pro práci.
- Seminář Kosmické výchovy pro práci s dětmi 6 – 12 let montessori metodou, květen 2013, Společnost montessori o.s., lektorka: Jacqueline L. N. Hendriksen
- Mateomatika: Jak učit matematiku, aby děti ve škole bavila?, duben 2013, Institut celostního učení, lektor: Theo Feldner
- Diplomový kurz montessori pedagogiky, srpen 2013 – leden 2015, Společnost Montessori o.s. Praha
- Cesty za komunikací, listopad 2014, lektor: Petr Vladyka
- Zážitkové a globální metody ve vyučování, březen 2014, lektor: Petr Vladyka
- Formativní hodnocení v práci učitele, březen 2015. lektorka Jiřina Stang Majerová, Společnost Montessori o.s. Praha
- Kvalifikační studium pro ředitele škol a školských zařízení, leden 2015 – listopad 2015, Národní institut pro další vzdělávání, krajské pracoviště České Budějovice
- Základy první pomoci, duben 2016, OS ČČK České Budějovice
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo; podzim 2015
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Jiné dítě – problémový žák?, listopad 2016, Vzdělávací centrum ČR, Mgr. Michaela Veselá
- Správní řád a správní řízení ve školství, listopad 2017, NIDV České Budějovice
- 3. ročník České Montessori konference – Učitel 21. století, listopad 2018, Asociace Montessori ČR
- Jak na revizi ŠVP – setkání koordinátorů, srpen 2019, MAS Rozkvět
- Účast na mezinárodní vědecké konferenci Učitel a žák, listopad 2019, PedF JČU České Budějovice
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)
- Rozvoj gramotnosti – „Nakopněte svoji školu“, festival vzdělávání Litomyšl (únor 2020)
Mgr. DITA KREMLOVÁ
pedagog, průvodce v 1. trojročí, metodik prevenceJmenuji se Dita Kremlová. Pocházím z Českých Budějovic, kde jsem vystudovala sociální práce na Zdravotně sociální fakultě. Během studia mě zajímalo také vzdělávání, a protože mě nadchlo propojení sociální práce a pedagogiky, vystudovala jsem sociální pedagogiku na Pedagogické fakultě. Alternativní způsoby výuky mě pak provázely jako lektora výukových programů pro děti a pedagogy před i v průběhu mé rodičovské dovolené. Zabývala jsem se tématy multikulturního vzdělávání a postupně přešla k tématům osobnostně sociálním, vztahům ve skupině a primární prevenci. Během těchto let jsem měla možnost absolvovat kurzy věnované respektující komunikaci a partnerskému přístupu k dětem. Montessori pedagogika mi intenzivně vstoupila do života ve chvíli, kdy se mi narodily děti. Je pro mě důležité vnímat individuální potřeby dětí, což právě montessori pedagogika umožňuje. Těším se na společné objevování světa s dětmi.
- Výchova bez poražených – Mgr. Kouřilová, PhD. (2020)
- Třídní šikana – PhDr. David Čáp, PhD. (2020)
- Studium pedagogiky – NIDV ČB (2019)
- Šikana ve školním prostředí a její řešení – PaeDr. Zdeněk Martínek (2014)
- Šikana jako narušení vztahů ve skupině – PaeDr. Zdeněk Martínek (2013)
- Efektivní (respektující) komunikace – Mgr. Michal Dubec, o.s. Projekt Odyssea (2012 – 2013)
- Výchova k aktivnímu občanství a předcházení extremismu – kurz lektorských dovedností – Asi – milování, o.s. (2012)
- První pomoc při šikanování pro pedagogické pracovníky – Dr. Michal Kolář (2011)
Bc. MAX KUBŮ
průvodce v 1. trojročíJmenuji se Max Kubů, pocházím z Českých Budějovic a jsem rodič dvou úžasných dětí. Právě ony jsou důvodem, proč se chci v životě věnovat pedagogice a přivedly mě na cestu objevování alternativníchbzpůsobů vzdělávání a výchovy. Považuji za důležité přistupovat ke každému dítěti individuálně, což je stejný přístup, jaký hlásá škola Viva Bambini, tak i samotná Montessori pedagogika.
Mimo jiné mám vystudovaný Průmyslový design na SUPŠ Bechyně, odkud pramení můj zájem o umění a také arteterapii. Věřím, že skrze dětskou tvorbu se můžeme dozvědět hodně o nich samých, takže výtvarným aktivitám, v propojení s probíranými tématy, přikládám důležitost a chci se jim s dětmi věnovat.
• SUPŠ Bechyně – Průmyslový design (maturita 2012)
• SSP, s.r.o. v Obratani – Předškolní a mimoškolní pedagogika (maturita 2018)
• JČU TF – Pedagogika volného času: Vychovatelství (Bc. 2021)
• Kurz MPSV – Montessori základní principy (2023)
• SUPŠ Bechyně – Průmyslový design (maturita 2012)
• SSP, s.r.o. v Obratani – Předškolní a mimoškolní pedagogika (maturita 2018)
• JČU TF – Pedagogika volného času: Vychovatelství (Bc. 2021)
• Kurz MPSV – Montessori základní principy (2023)
VERONIKA KOPŘIVOVÁ
asistentka průvodce v 1. trojročíJmenuji se Veronika Kopřivová, narodila jsem se v Jindřichově Hradci, ale celý svůj život bydlím v Českých Budějovicích. Od první třídy jsem začala jezdit na letní dětské tábory a to se mi stalo osudným. Od 18 let jsem začala jezdit jako oddílová vedoucí, jednou jsem si zkusila být i zástupce hlavního vedoucího. Po střední škole ekonomické jsem začala pracovat v sociální oblasti nejprve u seniorů a nakonec jsem se vrátila k dětem. Pracovala jsem jako pracovník v sociálních službách u dětí s těžkým hlubokým mentálním a kombinovaným postižením. Prošla jsem zařízeními, jako byla Světluška (dnes centrum Bazalka), tak centrem Arpida. Zde jsem dostala možnost pracovat v sociální službě Sociální rehabilitace. Jde o službu, která uživatele učila „životu“ jako např.: uvařit si, dojít na nákup, orientovat se po městě apod. Za léta práce v sociální oblasti jsem absolvovala spousty zajímavých akreditovaných kurzů, ze kterých čerpám dodnes. Měla jsem štěstí, protože mám dvě zdravé dcery a mě to opět lákalo vrátit se k práci s dětmi. Při rodičovské dovolené jsem absolvovala akreditovaný kurz Asistent pedagoga a nastoupila jsem na běžnou základní školu jako školní asistent. Tato práce byla všestranná, ale nebyla to každodenní práce s dětmi. Tuto šanci jsem dostala až ve Viva Bambini a já se těším na novou cestu poznání, protože se mi líbí přístup Montesorri učení.
Mgr. MICHAELA ČEGANOVÁ PARÝZKOVÁ
pedagog, průvodce v 1. a 2. trojročíJmenuji se Michaela Čeganová Parýzková a pocházím z Českých Budějovic. Po základní škole jsem nastoupila na zdejší gymnázium Jana Valeriána Jirsíka a v tu dobu už tušila, kam se budou ubírat mé další kroky. Pedagogická fakulta byla jasnou volbou. Vedla mne sem touha po zdokonalení v anglickém a českém jazyce a přání sdílet informace se studenty v mé budoucí profesi. Během studií jsem měla to štěstí odcestovat na šestitýdenní pobyt do Colchestru ve Velké Británii, poznat místní zvyky a navštěvovat jazykovou školu, z čehož čerpám zkušenosti dodnes. V posledních šesti letech nám přišly do života dvě dcerky. V tento čas jsem začala hlouběji přemýšlet a dozvídat se o alternativních způsobech vzdělávání a jsem moc ráda, že mne život zavedl do základní školy Viva Bambini, kde mohu spoluvytvářet respektující a inspirativní prostředí a sdílet radost z poznávání.
IVANA BROŽOVÁ
průvodce v družiněJmenuji se Ivana Brožová. Narodila jsem se v Žatci, od svého dospívání žiji v Českých Budějovicích nebo v nejbližším okolí. Většinu života jsem se vzdělávala a pracovala v technických oborech, především v oblasti telekomunikace a jako analytik.
Celý život mě zajímala práce s dětmi. Dále jsem se vždy věnovala osobnímu rozvoji, abych svým dětem předala do života to nejlepší ze mne. V posledních letech práce pro korporátní firmy jsem chtěla změnu. Proto jsem se začala věnovat studiu pedagogiky volného času a hledala uplatnění v tomto oboru. Práce s dětmi má pro mne osobně velký smysl a naplnění.
Později mě oslovilo Montessori vzdělávání, konkrétně jeho principy a postupy.
Jsem kreativní, ráda s dětmi tvořím, povídám si s nimi i hraji.
Mgr. LENKA HŮLKOVÁ
pedagog, průvodce ve 2. a 3. trojročíJmenuji se Lenka Hůlková, pocházím ze středu Čech, ale již od svých studijních let na Jihočeské univerzitě (pedagogika, německý a český jazyk) bydlím a žiji v Českých Budějovicích. Jsem pedagog, věnuji se přes 20 let metodice výuky cizích jazyků především v kreativní a alternativní podobě (učitelka, metodička, lektorka metodických kurzů pro učitele jazyků, šéfredaktorka kreativního metodického časopisu SGUNschrift, autorka kreativních učebních materiálů a projektů). Klasické školství mě nenaplňovalo zcela, proto jdu nyní cestou montessori.
Práce s dětmi mě hodně baví, je řízena jakýmsi posláním, které cítím od malička. Mám radost, když děti se zájmem postupují poznáním našeho světa, samy přicházejí na spoustu nových věcí a objevují náš svět. Mám úctu před dětským soustředěním a dětským zájmem o cokoliv, ráda to respektuji, podporuji a nabízím další rozšiřující možnosti. Plamínky v dětských očích jsou pro mne obrovskou motivací. Jsem neustále znovu a znovu fascinovaná dokonalostí dětské duše a mysli. Stále se učím, jak dát malé lidské bytosti dostatek prostoru, podpory, důvěry a lásky, jak jim být v životě dobrým průvodcem.
Ve škole budu dětem respektujícím průvodcem pro dopolední program. Montessori pedagogice se věnuji od narození svého synka, tj. přes 6 let, teoreticky i prakticky. Je to přístup ke vzdělávání a k výchově, který mi mluví ze srdce a z duše. Po absolvování cyklu 10 seminářů o montessori pedagogice Centra holistického vzdělávání paní Štarkové jsem vystudovala diplomový kurz moderní pedagogiky postavený na montessori filozofii (pro děti vevěku 3 – 14 let).
- Diplomový kurz moderní pedagogiky postavený na montessori filozofii (pro děti ve věku 3 – 14 let)
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo, podzim 2015
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Matematika zábavně a názorně aneb využití MS pomůcek pro výuku matematematiky, květen 2017, Erudio Montessori
- Jak na němčinu jako na druhý jazyk, březen 2018, Polyglot, České Budějovice
- Inovativní. kreativní a aktivizační metody ve výuce cizích jazyků na ZŠ a SŠ, srpen 2019. Contexta s.r.o.
- Odborný seminář Vyučovací metody a komunikativní úlohy, 27. 10. – 2. 11. 2019, Ottobeuren, SRN
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)
Mgr. RADKA HÁJKOVÁ
pedagog, průvodce ve 2. a 3. trojročíJmenuji se Radka Hájková a celý život žiji v nejbližším okolí Českých Budějovic, kde jsem po studiu na gymnáziu Jírovcova pokračovala na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity studiem učitelství matematiky a zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ. V touze po dalším vzdělání jsem využila možnosti doktorského studia vzdělávání v matematice, což mi umožnilo aktivně se účastnit mnoha českých i zahraničních konferencí, které se zabývaly novými trendy ve vzdělávání. Zkušenosti pedagogů ze severských zemí mě inspirovaly v mém dalším směřování a v úniku před klasickou výukou i neosobním vztahem se žáky. A protože ráda vzdělávám nejen druhé, ale i sebe, pokračuji nyní ve studiu učitelství pro první stupeň základních škol.
Mgr. HANKA MAŠKOVÁ
asistentka průvodce ve 2. trojročí, výchovný poradce, asistentka jednateleJmenuji se Hanka Mašková. Již na základní škole jsem věděla, že budu pracovat s lidmi. Vyrostla jsem s bratrem dvojčetem, což byl pro mne jeden z nejlepších zážitků v životě. Neboť již od dětsrví bylo zapotřebí určité spolupráce mezi námi. Následně jsme společně vedli táborové oddíly a zde také pracovali s dětmi z dětských domovů. Vystudovala jsem na vysoké škole sociální obor a začala pracovat s dětmi s těžkým kombinovaným postižením. Tady jsem si uvědomila, že je potřeba k dětem přistupovat jinak, a že je mnohdy mnohem důležitější, co zažijí, a jak se k nim chováme, než o čem se jen vypráví. Díky své dceři jsem dospěla k názoru, že jsou děti hodnotné stejně jako dospělý člověk a mělo by se k nim tak i přistupovat, chápat jejich emoce, názory a potřeby. Absolvovala jsem následně pedagogické vzdělání a svůj život zaměřila směrem k respektujícímu pohledu na děti a práci s nimi. Montessori pedagogika se tak stala mou pomyslnou třešničkou na dortu mého aktuálního života.
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Zlomky, mateřský jazyk a montessori filozofie (děti 4 – 12 let), duben 2017, Centrum holistického vzdělávání
- Oblast matematika – aritmetika I., II. a montessori filozofie (děti 4 – 12 roků), listopad 2017, Centrum holistického vzdělávání
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)
Mgr. ELIŠKA KREJČOVÁ
pedagog, průvodce ve 3. trojročíJmenuji se Eliška Krejčová a vystudovala jsem učitelství českého a anglického jazyka. Výuka jazyků, ať už našeho mateřského či cizího, pro mě představuje velkou životní výzvu a zároveň vášeň. Věřím, že poznání jazyka vnáší do světa rozhled a prohloubené vnímání, které je pro jednotlivce velkým přínosem. Zároveň se velmi zajímám o digitální gramotnost, jelikož je nedílnou součástí dnešního světa. Co se týče působení na této škole, alternativní způsoby vzdělávání pro mne vždy znamenaly důležitou součást systému školství a jsem ráda, že mohu být součástí prostředí, které klade důraz na seberozvoj a individuální přístup k žákům.
Mgr. ILONA JÍŠOVÁ
asistent pedagoga ve 2. a 3. trojročíJmenuji se Ilona Jíšová. Pocházím ze Zlivi. O svobodnější možnosti vzdělávání jsem se začala zajímat, když se mi narodil syn. Mám velkou radost, že mohu být součástí přátelského prostředí s důrazem na respektování osobnosti každého dítěte. Budu ráda nápomocná ve společném poznávání a objevování.
Mgr. STANISLAV FILIP
pedagog, průvodce ve 2. a 3. trojročíJsem nefalšovaný venkovský Jihočech, ale nic si z toho nedělám. Zdravý nadhled na tuto regionální problematiku jsem získal během studií v Plzni na ZČU. Zde mě studium učitelství zeměpisu nasměrovalo do environmentální výchovy realizované neziskovými organizacemi a tím se ze mě stal trochu jiný učitel. Od té doby si užívám učení prožitkem a hlavně v kulisách reálného, nejen přírodního světa. Baví mě pozorovat a poznávat věci kolem sebe a chci toto nadšení předávat dál.
- Ekologické výukové programy (SSEV Pavučina a ČSOP)
- Lektorské dovednosti (Roman Musil)
- Spolupráce s pubertálními žáky v environmentální výchově (Jan Krajhanzl)
- Spolupráce, teambuilding (PŠ Lipnice)
- Vedení třídnických hodin (Božena Havlová – Metha)
- Diagnostika třídních kolektivů – SORAD (Karolína Homolová)
- DVPP – Učitelství pro 1. st. ZŠ (JČU)
Mgr. PETR LAZAR
pedagog, průvodce ve 3. trojročíJmenuji se Petr Lazar, jsem učitel předmětů matematika a občanská výchova. Po studiích na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích jsem působil jako učitel v klasické státní škole. Moje šestiletá praxe mě však přesvědčila, že nejsem typ učitele ani osobnosti pro klasickou školu, kde děti učiteli vykají a učitel děti známkuje. Zjistil jsem, že taková práce s dětmi mne svazuje a nenaplňuje. Rozhodl jsem se odejít do komerční sféry, ne však zcela mimo školství. Naskytla se mi příležitost pracovat ve společnosti Scio, která se zabývá mnoha projekty ve školství a vzdělávání obecně. Působil jsem nejdříve jako lektor vzdělávacích kurzů pro studenty středních škol a později jako projektový manažer. Ve Sciu jsem se poprvé seznámil s alternativním školstvím a s lidmi, jejichž postoje a názory souzněly s mojí dosavadní intuicí. To mi pomohlo si postupně utvořit jasnou představu o tom, jak bych chtěl – pokud bych se k té profesi někdy vrátil – učit. Učit s respektem k individualitě dětí, vychovávat je k převzetí vlastní odpovědnosti, s úctou k jejich svobodám a s respektem k jejich individualitám. Po několika letech jsme se s kolegy rozhodli založit vlastní firmu. Hlavní vize byla snažit se na komerční bázi ukazovat školám dobrou cestu, takovou, jak ji vidíme my. Začali jsme realizovat vlastní projekty věnující se vzdělávání učitelů, sdílení zkušeností mezi učiteli, digitalizaci vzdělávání, zlepšování IT vybavenosti škol ale i např. pořádání zahraničních stáží pro učitele.
Působení ve Viva Bambini je pro mě skvělou příležitostí vrátit se po téměř dvanácti letech k přímé práci s dětmi.
Studium:
- Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích, učitelství matematiky a občanské výchovy pro 2. stupeň ZŠ
Kurzy a stáže:
- Vynucená migrace – úvod do mezinárodních právních souvislostí, Refugee Studies Centre, University of Oxford a Centrum pro studium lidských práv UK Praha.
- Využití internetu ve vzdělávání, PF JčU České Budějovice.
- Management ve vzdělávání, NIDV České Budějovice.
- Evropa a 21. století, Mezinárodní institut pro ekonomiku a politiku Haus Rissen Hamburk.
- Týdenní zahraniční stáže v základních školách: Finsko, Holandsko, Portugalsko, Malta.
Mgr. JOSEF MINAŘÍK
pedagog, průvodce ve 3. trojročíEVA HILL
metodik anglického jazykaDlouhé roky jsem žila v cizině. V Anglii jsem měla příležitost zažít sama na sobě, jak se učí nejen angličtina jako cizí jazyk, ale i studium na vysoké škole. Později jsem u vlastních dětí, které jsou bilingvní, měla možnost vidět, jak probíhá výuka na mezinárodních školách v Praze, Londýně a Singapuru. Když jsem se rozhodla, že budu učit anglický jazyk, věděla jsem, že je třeba jít na to jinak. Postupně vznikla ucelená metodika kreativní výuky cizích jazyků, která byla akreditována MŠMT a ze které nyní čerpáme i při výuce cizích jazyků na Viva Bambini. Klasická výuka pouze z učebnic sama o sobě nestačí. Naším cílem je, aby si děti vytvořily k cizím jazykům kladný vztah, aby se nebály mluvit, výuka je bavila a ony byly schopny cítit u sebe pokroky.
RICHARD THOMPSON
rodilý mluvčí AjMy name is Richard and I am from a seaside city called Portsmouth in the UK. I moved to the Czech Republic in 2018 after graduating at TEFL Academy and obtaining a TEFL certificate (teaching English as a second language). Since then I’ve been working with a variety of students of different ages and professions. It’s both fun and a privilege to help somebody learn a new language.
Do našeho týmu hledáme novou kolegyni / nového kolegu na pozici PEDAGOG 1. STUPNĚ.
Požadujeme:
- respektující a empatický vztah k žákům
- ukončený diplomový kurz montessori pedagogiky
- kvalifikaci pro učitele 1. stupně
Zájemce prosíme o zaslání životopisu na klara@montessoricb.cz.